środa, 26 listopada 2014

Super Nintendo

Następca świetnie przyjętego i bardzo dochodowego NES pojawił się w Japonii w 1990 roku, w USA w 1991, a w Europie w 1992. Jego głównym konkurentem była Sega Genesis, z którą walczył na wszystkich frontach. Niestety jest to kolejna konsola,  której w Polsce nie dane było osiągnąć sukcesu. My w tym czasie graliśmy na klonie NES, czyli Pegasusie. A szkoda bo to była jedna z najlepszych konsol Nintendo, z bardzo bogata biblioteką tytułów. Dziś pozostają nam tylko emulatory, które możemy znaleźć na wszystkie platformy od Symbiana po najnowszego iOSa.
Specyfikacja

  • CPURicoh 5A22 – 16-bitowy procesor bazujący na rdzeniu 65c816
    • 3.58 MHz, 2.68 MHz lub 1.79 MHz w zależności od potrzeb programu
  • GPU: Picture processing unit (PPU)
    • Rozdzielczość: progresywne skanowanie: 256x224, 512x224, 256x239, 512x239
    • Z przeplotem: 512x448, 512x478
    • Kolory: 32768 (15-bit)
    • Duszki: 128, do 32 w jednej linii; maksymalna dopuszczalna wielkość do 64x64 pikseli
    • Tło: 4 warstwy; każda do 1024x1024 pikseli
    • Efekty:
      • Pikselizacja (mozaika)
      • Dodawanie i odejmowanie kolorów
      • Clipping windows
      • Przesuwanie tła (ang. Scrolling)
      • Mode 7
  • APUSony SPC700Sony DSP
    • Format: 16-bit ADPCM, 8 kanałów
    • Wyjście: 32 kHz 16-bit stereo
  • RAM:
    • Główna pamięć 128 KB DRAM
    • Video RAM 64 KB, w tym
      • 512 + 32 bajtów dla duszków
      • 256 × 15 bitów dla palet kolorów
    • Audio RAM 64 KB

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz